.

.

Teman2 bloggerz ku! ^_^v

Just Click on My Nuffnang =)

SPIKERS PERAK BATCH 3 GROUP in FB!!

Salam buat semua kwn2 SPIKERS PERAK BATCH 3...
sekarang ni sy dh create group lam FACEBOOK utk kite bg cdgn, info n apa2 je yg korang nk wt aktvt utk kte smua...wlaupon kte dh xberada di tmpt yg sm..tp msg2 ley gunakn group ni utk kite rpt kn blk hubungan persahabatan kite dgn mcm2 aktvt or discussion lam group tu...
harapan sy smoga dgn ada nye group ni..kite ley wt re-union blk..mcm kt marina cove dlu..huk3...
pe2 pon..add la.."SPIKERS PERAK BATCH 3"
sekian..terima kasih.. =P

~aku, dia, mereka, kau dan kamu!~

rinduunyeee....

gmbr2 yg de lam ni adlh org2 yg aku rindui sgt2..dh lm xjmpa..hu3









...my family...



...my love...







..my friends...





..my memory..

aku rindu sgt2...tp aku xtau la kalo diorg xrndu or ingat aku..aku xkesah smua tu..yg aku taw..aku ttp rndu n ingt diorg...wlaupon de yg xde lam gmbr...tp aku ttp ingt n rndu..huhu




Cerita Cinta & Kasih Sayang

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.


Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:-

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.
Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali.. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.

ingat :

Allah memang sengaja menemukan kita dengan orang yang 'salah' sebelum kita bertemu dengan orang yang betul, kerana Allah mahu kita belajar tentang hikmah dan nikmat sesebuah perhubungan itu.


Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas

~Event KDSE utk Jan 2010!~

Semester ni aku makin cbuk sbg mahasiswi dan jgk Timbln Pengerusi (Pengurusan) Jwtnkuasa Kolej Mahasiswa (JKM) Kolej Datin Seri Endon, UTM Skudai..

Walaupon aku bz ngn study..aku ttp luangkn ms utk aktvt kolej sem ni..sb aku tgk byk yg aku ley sumbang kn dlm menaik kn blk nama KDSE ni..dgn pengalaman slama 6bln kt Skali Web Services aku gunakan utk bantu kolej ni..

Latest program yg kitorg dh rncg n akn berjln insyaallah adlh Mlm Tautan Kasih..
progrm ni mcm sem2 lps jgk..mlm utk pengetua n JKM berkumpul bersama2 warga KDSE utk sesi ramah mesra n soal jwb..



tp sem ni laen skit kot..sb mlm tu nti pengetua akn merasmikn slh satu lg projek JKM yg tlh pon berjaya dijln kn iaitu pembukaan minimart D'HATIKU di kolej WA1 pd 01 Jan 2010 yg lalu...alhamdulillah..sambutan yg diterima amat menggalakkn..

semoga dgn bermula nye program permulaan ni akn menyemarakkn lg program2 KDSE yg akn dtg..insyaallah..

yg aku xsbr nk tggu adlh program ke China Jun dpn..utk festival Makann Halal...

doakan aku n team JKM KDSE berjaya..amin




Our Children

Daisypath Happy Birthday tickersLilypie First Birthday tickers

Papa Mama

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Just Click on My Nuffnang..TQ =)

Popular Posts

Bilangan Korang Yang Ushar Aku :P