.

.

Teman2 bloggerz ku! ^_^v

Just Click on My Nuffnang =)

Maksud Nama - Huruf

Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.
A -
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B -
Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C -
Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D -
Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E -
Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F -
Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G -

Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H -
Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I -
Suka memendam pe
rasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J -
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.
K -

Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L -
Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M -
Pandai dan kreatif, s
uka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.
N -
Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O -
Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.
P -

Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

Q -
Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R -
Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S -
Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T -
Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U -

Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V -
Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W -
Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X -
Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y -
Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.
Z -

Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.




~TeH TaRiK GeLaS BeSaR MiNuM nGaN sTrAw!~

he3...ni gambar my cute hubby ms tgh minum2 kt kdai blakang..comel sgt2..he3..mmuuaahh
i love him so much!


...mcm real x gmbr ni..he3...

memula tu i ingatkan nk amik gambr dia sorg je..dh byk kali capture his photo..tp smua mcm xkena..de je gerak2..huhu..last2 dpt gak amik gmbr ni..skali cm unik lak..he3...


..abg..

i love you so much dear!!
only u in my heart..


Kursus Pra Perkahwinan


Pada 13 & 14 Jun 2009..aku, nid, an & imah (awek ayie)
menyertai kursus pra perkahwinan anjuran RSA Unit, SWS


imah & nid time rehat

...imah...

...ann...

...nid...

...iza...

kursus ni byk bg informasi & pengajaran kpd kami sblm memasuki alam perkahwinan..even kami masuk kursus ni..kami xtau bila sbenarnye tarikh perkahwinan kami..sbb dlm borang pon kmi kosong kan..keh3..

hari pertama kursus, sronok sgt sbb smua penceramah dia sgt menghiburkan..ttp masuk je hr kedua..aku sndiri yg ajk ann blk..sbb bosan skit..tp still bg manfaat yg byk..maybe cara penyampaian xkena kot..but alhamdulillah..kursus ni dapat jgk dijalankan setelah 3 kali tunda sebelum ni..kalo x..malu je..huhu


doa2 la semoga jodoh aku dipercepatkan..amin



~My SwEeThEaRt FoReVeR!~

Ni la my sweetheart...


baby yg manje n plg aku syg..


bubu n bibi...yg besar tu bibi..yg kecik tu bubu


ni si bam yg manja..suka peluk2


si shadow ngan si itam ms kecik..


antara yg hadir ms mesyuarat pembahagian makanan..haha..
dr dpn: bam, tiger, pam(menggaru), crv dan teddy(yg skodeng montot crv..he3..)


teddy yg blur n juling..




~dEeP iNtO mY hEaRt!~


Sebelum balik ipoh bersama Nazri (abg ipor)

hmm...5 Jun 2009 aku blk ipoh selepas sebulan xblk...huhu...rindu sgt2 kt family, sdara mara n xspecially my love (kucen2 ku daa)...

blk kali ni mmg pulun r..maen game..sembang ngan adik2,mak ayah, tok opah, mak2 sdara n pak2 sdara...menjelajah kebun arwah moyang..n mcm2 lg la..


Spupuku..Dina yg byk celoteh mgkn sbb rindu ngan aku

yg plg best dpt lps kn rindu maen ngan kucen2 yg mmg rindu kt aku rupanye..sian diorg..baby, bam, teddy, garfield, pam, crv, tiger, shadow n itam...huhu..yg plg happy bila itam nk main ngan aku..sbb mak kate sblm2 ni itam xnk ngan org lain..lari je bl org nk dkt ngan dia..so aku rs happy bila aku tanpa mengajak pon dia ley dtg main ngan aku...he3..aku syg depa..dan aku rs lega sbb smua dh baik dr sakit..n hrp2 xde la yg mati lg..sdih lak bila kenang kn ank2 baby yg dh mati dlu..xspecially tetot yg plg aku syg..huhu..

xlupa jgk bubu n bibi yg dh makin besar...sian kome kn..nnt akak lps kn kat sg perak k..tp syg la plak..xper la..nnt blk ipow lg akak try bina kolam lak eh..

masa kt kpg bota aku sronok sgt bila opah kata nk mkn tgh hari lauk ulam jantung n ayam goreng..padahal kalo kt KL ni aku cm bosan je asik mkn nasi n ayam je..tp bila opah ckp nk msk kn utk aku..aku happy sgt..siap sggup p kebun cari kn buah jantung kt kebun arwah moyang...

sesambil cari buah jantung..aku sempat ushar buah durian..teringat la plak kengkawan 1 opis nk mkn durian..tp nk wt cmner...blom musim daa


Buah cempedak yg de kt kebun arwah moyang

dah siap cari buah jantung..ayah lak ajak bergotong royong bersihkan umah arwah moyang..ye la..aku tgk pon dh xmcm umah je..cam pusat pembela lalang n sampah je..huhu..so..pe lg..kerahan tenaga berlaku...tp aku tetap happy..smua nye sbb aku syg moyang..n aku rindu moyang..bila sebut nama moyang pon aku ley titis kn air mate..smbl taip ni pon aku ley nangis..smua ni sbb aku rindu kn moyang...moyang la org yg plg phm aku..walaupon dia xpnh mrh aku n xpnh btol sbot nama aku..yg aku tau..dia moyang yg plg baik..n aku rasa..aku sorg je cicit dia yg phm pe yg dia ckp..sbb bila dia ckp..smua akn nganga sbb bhs dia pekat..huhu..tu la moyangku..arwah hj zakaria..n arwah hjh mashitah...rindu sgt.. ;(


Ayah n Nana bakar semua smpah yg menyemak kt umah arwah moyang


Nana, mak n Aby yg bersungguh2 membersihkn kwsn umh arwah moyang

bila dh blk ipow aku rs sebak n sedih..sbb nk kna blk sentul blk utk keje..tp aku smpt lanje mak n ayah sempena hari ibu yg tlh lps n hari bapa yg akan dtg..aku ralat sbb xdpt nk smbut bersama2 cuti yg lps..smua ni sbb tuntutan keje..frust sgt sbb ms cuti yg lps..smua fmly dr kedah n perak trun..huhu..seddddihhhhh..

video

pe2 pon..aku bersyukur sbb Allah beri aku peluang utk jmpa family aku n beri aku kesempatan utk luahkan semua masalah aku kt sini..dan alhamdulillah..diorg byk bg nasihat n pndt kt aku..insyaallah aku akn gunakn sebaik mgkn masa yg ada...sbb aku pon xtau smpai bila aku akn bertahan..kalo Allah dh takdir kn aku pergi skrg..skrg la.esok..esok la..


Masa nk blk ipow daa

mak ayah..doakan smoga akak sehat slalu n bertahan dgn smua dugaan dr Allah..akak rindu kan keluarga..akak mgkn bkn anak yg baik n diharapkan..tp akak akn cuba buat yg terbaik utk smua..keluarga la sgala2 nye bg akak..akak nk smua happy walaupon hati akak sbenarnyer xhappy..tiap2 mlm akak nangis..sbb..akak sedih..gembira..terluka..pilu..rindu..bahagia..n segala rasa yg ada..tp..akak xdpt nk nangis smpai kluar air mata..air mata akak hanya kluar bila sakit akak dtg je..itu pon kalo dh sakit sgt2..tp akak pendam jgk..akak dh xnk p jmpa doc lg..smua nyer mcm xley caye je..maybe dia suh mai blk sbb duit..suh dtg amik ubat bial xbaik lg..pe bikin daa..

cm byk la plak yg aku ngomel kan kali ni...tp yg pasti..jujur dr sudut hati ku...aku terlalu n amat2 sunyi..sepi..n terluka..bg yg mengubati..terima kasih..aku amat2 menghargai nye..bkn sbb perubatan percuma..tp keikhlasan yg tulus dr hati utk mengubati..tanpa apa2 blsn yg mgkn xmampu sbenarnye aku byr..lg2 ngan xde gaji ni..seksa sgt..huhu...k la..nnt aku coretkan lg perjalanan hidup ku..walaupon aku tau..aku x disedari sesiapa pon sbenarnye..


Thanks to all of u..mmuuaahh

tRiP tO UpSi...tG MaLiM!!

Trip to UPSI on 23rd May 2009
for my interview...




..nid..

..nazri..

..nazar..

..aku..










thanks ya nazri sbb sudi bwk kn aku ke sana..he3 :)






pLaNeTaRiUm..LoOk 'N LeArN tRiP!!

gambar2 sekitar lawatan ke planetarium pd 24 mei 2009
bersama2 20 org rakan2 dan 60 org adik2 tuisyen

















all this nice pics come from mr ayie..bravo fren...keep it move more!!!he3



Our Children

Daisypath Happy Birthday tickersLilypie First Birthday tickers

Papa Mama

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Just Click on My Nuffnang..TQ =)

Popular Posts

Bilangan Korang Yang Ushar Aku :P