.

.

Teman2 bloggerz ku! ^_^v

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Just Click on My Nuffnang =)

Custom Pillow ~ Limited Order




بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

hai semua..apa khabar?dah lama rasanya saya dah tak post apa2 entry kat blog huhu..maklumlah tahun 2014 ni dah makin busy...

alhamdulillah..pertengahan januari lalu saya telah berjaya menamatkan pengajian..sekarang ni tengah tunggu hari konvokesyen je la..dalam pada tu masih mencari2 jugak ruang pekerjaan..

*tetiba de org tanya*
"eh bukan ke jadi cikgu lepas habis belajar?"

*jawapan saya*
"insyaAllah..tapi tahun depan la..bukan tahun ni kot..sebab pengambilan tahun ni untuk yang grad tahun lepas.."
ater takkan nak duk ghumoh je kan sepanjang menunggu..makanya segenap ruang saya mencari pekerjaan..huhu sedih la..sebab majoriti yang pergi semua nak kelayakan diploma dan spm sahaja..siap dinasihatkan oleh encik interviewer supaya tunggu sahaja gomen..aduh..takkan sepanjang menunggu nak duk ghumoh je kan..

sebenarnya ada je keje yang saya dapat hari tu..tapi setelah dibuat kajian terperinci terhadap syarikat tersebut saya pun cabut la..sebab rupa2nya company tu scammers..huk3..patut senang sangat dapat keje..huk3..

makanya dengan itu, sementara menunggu panggilan interview, saya menyambung hobi masa lapang saya yang juga sumber duit poket saya..MENJAHIT & KRAF!! yeayyy..

memula tu macam malas nak buat yang complicated..tapi atas sokongan seorang sahabat saya buat jugak..huhu..beliau nak bantal berbentuk POU untuk anak beliau..so saya pun dengan gigih try jugak la buat..

tengok la hasilnya kat bawah..
*sila abaikan bahagian berlekuk bawah bantal sebab belum habis jahit lagi*

ni setelah 3 bijik bantal dah dicuba untuk mendapatkan bentuk yang sempurna..huk3..itupun nak kena perbetulkan lagi tang mata n bentuk badan..tapi mujurlah sahabat tu kata boleh terima yang bentuk biru tu...hihi

tp ni belum yang final..sebab actual design yang beliau nak warna lain..dan letak nama..
#gigih potong huruf secara manual tau#
lima bijik bantal POU perlu disiapkan bulan ini..huhu

then, dapat lagi order dari bakal mak saudara yang sempoi & happening..dia request bantal nama untuk props masa dia sanding nanti..huhu.. #firstTimePunyeJob

memang tak pernah buat lagi sebenarnya bantal2 custom mcm ni..huhu


hasilnya akan di update kemudian okeh..
lemau dah jahit tangan semua..except sambung kain jek guna mesin sebab lagi terjamin tak rabak hahaha

insyaAllah sedang gigih menyiapkan semua tempahan sebaik mungkin..

bila gigih buat bisnes ni..tetiba de someone suruh saya amik lesen lori..ingatkan untuk apa..disuruhnya saya keje bawak lori..huhu..dengan alasan senang nanti dapat tolong encik tunang anta perabot..LOL
watpe amik lesen jek..tapi lori pun tak mampu nak beli..wakakakaka

ok la sampai sini je la kot cerita kali ni..ngantuk dah mlm2 berkarya..

jumpa lagi dalam entry akan datang..insyaAllah..amin

~tata~


ikhlas,
Erizar Hisham

No comments:

Our Children

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Papa Mama

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Just Click on My Nuffnang..TQ =)

Popular Posts

Bilangan Korang Yang Ushar Aku :P