.

.

Teman2 bloggerz ku! ^_^v

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Just Click on My Nuffnang =)

Resepi Mudah : Aiskrim Goreng

Assalamualaikum...haa jumpa lagik hari yang sama selang beberapa minit lepas post sebelum hahaha....

hamik kau!!dah lama tak layan blog..skali layan dua post..keh3

ok...last entry pasal puding aiskrim oreo kan??so lepas wat resepi tu..aiskrim sebekas lagi duk ada dalam freezer tu huhu..so jenuh pikir camne nak habiskan..then dapat idea nak buat aiskrim goreng..

ingatkan susah la nak membuatnya..rupanya senang jek padahal..hahaha

kebetulan roti gardenia bekalan untuk breakfast masih banyak lagi..lepas tu pulak ada acuan karipap yang saja mak mertua beli sebab saya failed nak kelim karipap haahaha..(eyna expert lagi dari saya..keh3)

so apa lagi...mula la keje2 menjahanamkan roti tu haha..

~ AISKRIM GORENG ~

Bahan-bahan:
Aiskrim
Roti Gardenia

Alat:
Acuan Karipap

Cara Membuat:
1. Letak roti atas acuan karipap dan letakkan aiskrim mengikut kesesuaian saiz acuan.
2. Kepitkan roti sekuat hati dan sambil tu tarik lebihan roti disekeliling acuan karipap tersebut.
3. Buka acuan karipap dan korang akan nampak roti aiskrim berbentuk karipap..hehe
4. Masukkan dalam freezer selama sejam dua.
5. Roti aiskrim tadi boleh lah digoreng sehingga nampak kekuningan. Dah siap..senangkan??

ok..ni lah dia aiskrim goreng yang telah siap digoreng...

ada yang komplen kenapa ada yang hangus? haha..sebenarnya bukan hangus..tp yg nmpk agak gelap sikit tu sebenarnya sebab saya guna roti yang paling hujung tu..so bila goreng nampak la sedikit gelap macam hangus hehe

actually kalau kat blog lain ada yang ajar guna 2 keping roti kemudian tekap guna bekas bulat..tapi saya rasa better guna sekeping jek jimat sikit..lagipun lebihan roti tu takdelah membazir sangat nanti..yang lebihan roti saya tu pun saya makan ngan aiskrim lebih tu hahaha..punya la tak nak membazir...

camni laa keje saya sekarang..memenuhi permintaan encik suami yang ngidam lain macam jek haha..dia cakap baby dia tak nak keluar sebab selalu dapat makan sedap2..adoi laaa papa ni...perot dah boroi sangat tu huhu..mama pun kalah ok..hehe

ok lah..cukup dulu untuk kali ni..penat dah duk bersimpuh menaip blog lelama haha..

take care uolls...see u next time

tata




No comments:

Our Children

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Papa Mama

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Just Click on My Nuffnang..TQ =)

Popular Posts

Bilangan Korang Yang Ushar Aku :P