.

.

Teman2 bloggerz ku! ^_^v

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Just Click on My Nuffnang =)

Suatu kehilangan bagiku...huk3!


Salam..kali ni aku nk berkongsi sedikit kesedihan yg aku rasai..huhu

time ni aku tgh cuti mid-sem selama seminggu...dan pada 21 February 2010..ahad jam 11.00 pg..bertempat di tasek hadapan KTM Batu Gajah, Perak..

waktu itu adalah suatu yg sukar bg ku..huk3..aku terpaksa berpisah ngan 2haiwan kesayangn ku..iaitu Bibi n Bubu (mereka sebaya;2thn lbh la jgk)..

setelah lbh kurang 2 tahun aku membela mereka..kali ini..aku terpakssa melepaskan mereka pergi..demi kepentingan masa dpn mereka jua..huk3..(mcm apa je ayat neh??)
mereka jgk perlu ms dpn mereka sndiri..mereka perlukan habitat yg sbnr..
maka aku lpskn mereka di tmpt yg senang aku nk pergi bila aku rndu mereka nti..(nsib baek ayah xsuh ltk jauh2..huk3)..lokasi tu mmg laluan kami pulang ke kpg..so, nti ley la sggh...huk3


yg ni nama nye Bubu (jntn & plg kecik)


yg ni lak nama dia Bibi (betina & sebesar tapak tgn)


inilah tmpt mereka tggl selama hampir 2thn lbh..huk3..
(dlu kucen aku owner bekas ni)


adik n ayah ku tlg aku lps kn..aku xsggup laa...huk3..sdey!~


ni Bibi..mcm xnk pergi je..syg taw x???


ni Bibi ms dh msuk tasek...


Bubu ni lmbt skit..sblm dia msuk tasek..dia smpt nyorok lam semak sb xnk masuk lam air..huk3..wat prangai eh..xnk tggl??


ni la tasek dpn KTM Batu Gajah tu...Tina..klu ko blk kg..tgk2 kn la kura2 aku ek ms lalu dpn tasek tu..huk3...


gmbr ni sbnarnye de kpala si Bibi yg tgh berenang2 kt tgh2 tasek..tp xnmpk sb kecik sgt pon..
tp ms tu aku sronok sgt2 tgk dia brenang2 kt tgh2 tasek tu..dia BEBAS..berada di habitatnye yg sbnr..si Bubu je yg xtimbul2..dia nyorok kt kyu tepi tasik tu..mjuk kot sb aku tgglkn dia..huk3..jgn marah ye syg..akk tgglkn kmu kt ctu utk kebaikan korg gak..smoga korg bahagia kt tasik tu...tp jgn nakal2..byk kete lalu lalang kt ctu..hati2 taw..huk3..

sdey!!!!

6 comments:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

dah lepaskan ye.. zul x lepaskan lagi sebab kitorang dh buat tempat special untuk die bebas berenang dalam sungai buatan dambile ditemani ikan2.. hehe.. :)

Putera Melaka,
Blog - http://www.puteramelaka.co.cc/
Laman Web Stormreaders - http://www.stormreaders.co.cc/
Kedai Buku "Online" Stormreaders - http://www.stormreadersstore.co.cc/

Jom sertai Stormreaders! Dapatkan maklumat lanjut mengenai syarikat Stormreaders, produk-produk ilmiah edarannya & cara-cara untuk menjadi ahli dan pengedar di http://www.stormreaders.co.cc/ sekarang!

rieyza erizar said...

huhu..nk wt cmne zul..org dh xmampu nk bela..sb org duk jauh..kt umh pon xde spe sgt pon..so terpaksa la lps kn mereka pergi bebas di sana..uwaaa

aurikelsan said...

bibi punya cengkerang mcm pakai skirt =)

rieyza erizar said...

ayark..nama nye pon bibi si betina..hik3..mst la pkai skirt.. =P

* HeeBum and HaeBi * said...

hee.. skng anyh plak bela.. hee.. beshnye smpi 2 thn.. anyh br 2 hari.. weee

rieyza erizar said...

huk3..mmg la anyah..bela dr ms kt poli ipoh..ni terpksa lps kn deme sb xde spe nk jg kt sne..huk3..klu ley bwk deme mai cni xpe la..huhu..sdey2

Our Children

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Papa Mama

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Happy Birthday tickers

Just Click on My Nuffnang..TQ =)

Popular Posts

Bilangan Korang Yang Ushar Aku :P